Friday 22 September 2017

PENGAMBILAN RUMPUT BEIJING UNTUK RAWATAN KANSER

PENGAMBILAN RUMPUT BEIJING UNTUK RAWATAN KANSER - Hanya untuk peringatan.
Adalah dimaklumkan bahawa sekiranya tuan/puan ingin mengambil rumput beijing sebagai rawatan kanser, rawatan dari hospital adalah satu kemestian.
Jangan sekali-kali mengharap rumput beijing untuk menyembuh kanser. Walaubagaimana pun pengambilan rumput beijing semasa chemotherapy dan radiotheraphy adalah digalakkan kerana rumput beijing mengurangkan side effects chemotherapy dan radiotheraphy dgn begitu NYATA sekali, hampir zero side effects!!!
Walaupun pesakit cancer ambil RB dan dalam masa yg sama jalani rawatan chemo, semua bulu2 dan rambut2 pesakit akan gugur yg bermaksud chemotherapy masih effective utk membunuh cell cancer. Cuma RB membantu buang side effect chemo seperti rasa terbakar, mual, pening , khayal dan sbgainya. Chemotherapy masih berkesan dalam merawat cancer.. cuma kita nak pesakit lalui chemo tanpa kesan yg buruk, rasa selesa dan ada improve quality of life.
Cara pengambilan utuk chemotherapy dan radio theraphy:
1. Ambil 2 helai daun rumput beijing, carik2/potong2, boh dlm mug, tuang air panas, tutup dgn piring, suam minum. Minum pagi semasa perut kosong.
Ini boleh dibuat malam dan minum keesokan paginya. Satu hari sekali sahaja. Cara ini sangat effektif.
Rumput beijing juga membantu melindungi heart muscle masa undergoing chemotherapy.
Tetapi perlu diingatkan, tidak semua herba serasi dgn semua orang, sebab mengikut darah, ada yg cepat baik, ada yg akan mengambil masa.
Apa-apa pun admin mengharap, bacalah dulu semua maklumat yg ada dlm group ini. JANGAN baca hanya sekerat-sekerat sahaja, kerana kita berdepan dgn penyakit kanser.
Semua maklumat admin dapat dari:
Mr Lersak Pachubaree, Senior Pharmacist/Senior Lecturer, Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand
Mahidol University, Bangkok, Thailand, yg telah membuat banyak kajian berkaitan rumput beijing.
Kita hanya boleh berusaha, Allah jua Penyembuhnya.







No comments: